Wybierz właściwe zabawki rozwojowe dla Twojego dziecka.
„Brum, Brum” auta jeżdżą wokół miasta. Mata - miniaturowe miasto (ze szkołą i strażą pożarną), jest sprzedawana razem z 9 miękkimi samochodzikami. Auta są wielokolorowe oraz przedstawiają różne zawody i liczby. To wspaniały sposób do zabawy w odgrywanie ról oraz nauki poprzez zabawę. Małe samochody grzechoczą i piszczą.
Zestaw zawiera dziewięć samochodzików:
- 3 szeleszczące
- 3 piszczące
- 3 grzechoczące
Zalety:
- bogata kolorystyka, która zachęci dziecko do zabawy
- możliwość zabrania zabawki ze sobą, dzięki uchwytom na macie
- rozwój wielu umiejętności
- super miękka w dotyku
- różnorodność samochodzików pobudzi ciekawość dziecka
- możliwość zabawy wraz z rodzicem, co pogłębia kontakt
- wykonana z wysokiej jakości materiałów
Każdy element zabawek K's Kids jest zaprojektowany w taki sposób, aby wspomóc prawidłowy rozwój dzieci. Aby łatwiej było zrozumieć rodzicom, jakie zalety zawierają zabawy z produktami K's Kids, stworzono Trójkąt Umiejętności, który pokazuje czego dziecko potrzebuje dla prawidłowego rozwoju fizycznego, poznawczego oraz społecznego.
Trójkąt Umiejętności to prosty przewodnik dla rodziców, pokazujący jakie umiejętności zdobywa lub rozwija dziecko w czasie zabawy daną zabawką i znajduje się na każdym opakowaniu produktów. Część zabawek jest zaprojektowana z myślą o rozwoju kilku sfer, inne mają za zadanie kształtować ich większą ilość-w zależności od potrzeb i możliwości dzieci znajdujących się na różnych etapach rozwoju.
Jakie umiejętności może rozwinąć Twoje dziecko, podczas zabawy matą z samochodzikami?
Rozwój fizyczny
zmysły - pobudzają ciekawość dziecka i zachęcają je do odkrywania rzeczy znajdujących się dookoła niego. Zabawki stymulujące zmysły są niezwykle ważne we wczesnym okresie rozwoju dziecka
motoryka mała - rozwija precyzyjne i kontrolowane ruchy, wraz z mimiką twarzy, koordynację wzrokowo-ruchową oraz prawidłową artykulację wyrazów
motoryka duża - to ruchy większych mięśni odpowiedzialnych za pracę ramion, nóg, stóp lub całego ciała. Zabawki zachęcają dziecko do kopania, raczkowania, biegania lub skakania
Rozwój poznawczy
umiejętności logiczne - umożliwiają dzieciom łączenie skrawków informacji. Zabawki, takie jak układanki czy klocki, mogą wzmocnić dziecięcą inteligencję, układania w kolejności, koncentracji, argumentacji i rozwiązywania problemów
kreatywność - rozwijanie wyobraźni małego dziecka jest nieodzowne w procesie kształtowania myślenia abstrakcyjnego i kreatywności. Cecha ta wpływa na zdolność do improwizacji, przejmowania inicjatywy i umiejętność rozwiązywania problemów
umiejętności językowe - inteligencja językowa to umiejętność wydawania dźwięków i używania języka, wyrażania siebie i rozumienia innych ludzi. Zabawki doskonalące umiejętność rozumienia słów, rozróżniania dźwięków, rytmów i form fleksyjnych wpływają na rozwój tej funkcji w procesie rozwoju
Rozwój społeczny
emocje - zdrowe dziecko powinno być w stanie wyrażać i kontrolować swoje emocje. Świadomość bycia kochanym i chronionym rozwija jego poczucie bezpieczeństwa. Zabawki, które mogą stać się przyjacielem dziecka i pomóc mu w wyrażaniu uczuć, spełniają bardzo ważną rolę w procesie uczenia się jak efektywnie kontaktować się z innymi, z obopólnym zaufaniem
komunikowanie się - zdolności komunikacyjne pomagają dziecku w wykonywaniu zada, które wymagają współpracy i ułatwiają pracę w grupie
poczucie własnej wartości - jest kompleksem osiągnięć, które dziecko odbiera od ważnych od siebie ludzi, w szczególności od rodziców i rówieśników. Kiedy dziecko może dokończyć zadanie, jakie stawia przed nim zabawka, jest z siebie zadowolone. Pomaga mu to w budowaniu silniejszego poczucia własnej wartości i lepszej samooceny
Poniżej przedstawiamy poszczególne etapy rozwijające umiejętności dziecka, w zależności od wieku:
Etap 1 (3-12m)
Cel: Ćwiczenie zmysłu słuchu i uwagi - obserwuj reakcję dziecka na dźwięk.
Metoda: Potrząśnij lub zaszeleść jednym z samochodów aby wytworzyć dźwięk. Obserwuj czy dziecko podąża za dźwiękiem.
Cel: Ćwiczenie zmysłu słuchu i motoryki małej - potrząsanie i naciskanie.
Metoda: Niektóre z samochodów mają piszczki, grzechotki lub szeleszczący papier. Zachęć dziecko do potrząsania lub naciskania samochodów aby wytworzyć dźwięk.
Cel: Ćwiczenie motoryki dużej - rzucanie.
Metoda: Samochody są miękkie i świetne do rzucania. Zachęć dziecko do rzucania samochodami w celu kształtowania motoryki dużej.
Cel: Ćwiczenie motoryki dużej - prowadzenie samochodów po macie.
Metoda: Zachęć dziecko do prowadzenia samochodów po drodze na macie.
Etap 2 (12-24m)
Cel: Wskazywanie kolorów.
Metoda:Wymów kolor i zachęć dziecko do wskazania danego koloru.
Cel: Wskazywanie liczb.
Metoda: Wymów liczbę i zachęć dziecko do wskazania jej.
Cel: Wskazywanie pojazdów.
Metoda: Nazwij pojazd i zachęć dziecko do wskazania go.
Cel: Ćwiczenie równowagi i cierpliwości - układnie w stos dwóch samochodów.
Metoda: Zachęć dziecko do układania samochodów w stos, jeden na drugim.
Etap 3 (24-36m+)
Cel: Wskazywanie zawodów.
Metoda: Nazwij zawód i zachęć dziecko do wskazania tego zawodu.
Cel: Wskazywanie różnych miejsc i budynków.
Metoda: Nazwij miejsce lub budynek i zachęć dziecko do wskazania go.
Cel: Łączenie pracowników i miejsc pracy.
Metoda: Zachęć dziecko aby przyporządkowało pracownika do jego miejsca pracy.
Można prać w 30 stopniach.
- Wiek
- 6+