Wybierz właściwe zabawki rozwojowe dla Twojego dziecka.
Sorter piramidka Sowa to nadzwyczajna zabawka dla każdego dziecka, mająca wpływ na rozwój wielu umiejętności.
To 5 pojemników do układania w różnych konfiguracjach.
Można ułożyć wieżę od największego do najmniejszego kształtu, jak i odwrotnie.
Można powkładać pudełeczka jeden w drugi tworząc nowy, kolorowy kształt lub też nakrywać jeden drugim, zaczynając od najmniejszego pojemnika, aż ten największy schowa je wszystkie.
W ten sposób dziecko nauczy się podczas zabawy rozróżniania pojęć: mały i duży, a także stopniowania wielkości.
Pojemniki posiadają na każdej ze stron różne atrakcyjne niespodzianki:
- otwory o różnych kształtach,
- wizerunki i kształty przedstawiające twarze: kobiety, mężczyzny, siostry (dziewczynki), brata (chłopca) wspomagające poznawanie szczegółów buzi
- zwierzęta: rybki, żółwia, kraba, rozgwiazdy i sowy.
Ponadto wszystkie elementy mają zdecydowane, wesołe barwy stymulujące zmysł wzroku, a także pomocne podczas nauki kolorów.
Dodatkowe 4 klocki (trójkąt, kwadrat, koło, gwiazda) można wkładać do górnego sortera lub do odpowiednich otworów z boku pojemników. Gdy dziecko będzie starsze może ćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową i celność, poprzez wrzucanie klocków do ustawionych w dowolnej odległości kubeczków.
Marka K's Kids stworzyła Trójkąt Umiejętności, który wskazuje jakie umiejętności rozwija dziecko bawiąc się daną zabawką. Walory zabawek podzielono na wspierające rozwój fizyczny, poznawczy oraz społeczny.
Zabawka Sorter Piramidka - Sowa wspiera:
1. Rozwój fizyczny
- zmysły - wszystkie elementy zabawki mają zdecydowane, wesołe kolory, które stymulują wzrok; różne kształy klocków pozwalają na rozwijanie zmysłu dotyku
- motoryka mała - chwytanie klocków w dłonie i wrzucanie do odpowiednich pudełek rozwija u dziecka ruchy precyzyjne
- motoryka duża maluch rozwija w czasie zabawy sorterem - raczkowanie za klockami, pochylanie się po nie - takie czynności rozwijają ruchy całego ciała
2. Rozwój poznawczy
- umiejętności logiczne - małe klocki w kształcie trójkąta, kwadrata, koła i gwiazdy maluch może wkładać do otworów z boku pojemników, odpowiednio je dopasowując; dziecko może również układać pojemniki i klocki kolorystycznie albo nakrywać jeden pojemnik drugim, zaczynając od najmniejszego pojemnika, aż ten największy schowa je wszystkie;
3. Rozwój społeczny
- emocje - maluszek może bawić się sorterem razem z innymi osobami, rozwijając swoje umiejętności związane z emocjami może kształtować charakter i wzbogacać swoją osobowość
- poczucie własnej wartości dziecko kształtuje podczas zabawy sorterem, gdy np. uda mu się ułożyć jeden pojemnik na drugim
Etap 1 (6-18m)
Cel: Ćwiczenie zmysłów i umiejętności motorycznych.
Metoda: Zachęć dziecko do chwytania bloczków zarówno prawą jak i lewą ręka oraz chwytania wiaderka.
Cel: Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej - układanie jeden na drugim.
Metoda: Zachęcaj dziecko do układania w stos od 2 do 3 wiader. To ćwiczenie kształtuje cierpliwość i równowagę dziecka.
Cel: Nauka części twarzy.
Metoda: Naucz dzieci rozpoznawania części twarzy za pomocą niebieskiego wiaderka.
Etap 2 (12-24m)
Cel: Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej - układanie 5 wiader.
Metoda: Zachęcaj dziecko do układania w stos wszystkich 5 wiader tak aby stworzyć wieżę. To ćwiczenie kształtuje cierpliwość i równowagę dziecka.
Cel: Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej - sortowanie kształtów.
Metoda: Zachęć dziecko do sortowania kształtów przy użyciu białej pokrywy oraz kolorowych wiader.
Cel: Nauka kolorów.
Metoda: Skorzystaj z różnokolorowych klocków do nauki kolorów.
Cel: Nauka stworzeń.
Metoda: Użyj wiader do nauki rozpoznawania różnych stworzeń.
Cel: Nauka kształtów.
Metoda: Użyj klocków do nauki rozpoznawania kształtów.
Cel: Nauka nazw członków rodziny.
Metoda: Użyj wiadra by uczyć dziecko jak nazwać członków rodziny.
Etap 3 (18-30m)
Cel: Dopasowywanie kolorów.
Metoda: Wypowiedz kolor. Zachęć dziecko, aby znalazło klocek w tym kolorze i umieściło go w odpowiadającym mu kolorze wiadra.
Cel: Wybieranie kształtu klocka odpowiadającego sorterowi.
Metoda: Wypowiedz kształt. Zachęć dziecko do włożenia klocka do odpowiadającego mu otworu.
Cel: Nauka procesu przyczynowo-skutkowego.
Metoda: Gdy dziecko umieszcza klocki w wieży, spadają one na dół. Dziecko może wyjąć klocek wyciągając go przez otwór umieszczony w największym wiaderku i ponownie umieścić go w wieży. W ten właśnie sposób dziecko uczy się procesu przyczyna-skutek.
Cel: Nauka pojęć "duży", "mały".
Metoda: Użyj różnej wielkości wiadra by nauczyć dziecko pojęcia "duże" i "małe". Następnie zachęć dziecko do wskazania, które wiadro jest największe a które najmniejsze.
Cel: Sortowanie według wielkości.
Metoda: Zachęć dziecko do ułożenia wszystkich wiader w linii naczynając od najmniejszego i koncząc na największym.
Etap 4 (24-36m+)
Cel: Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej - nakładanie wiader na siebie od najmniejszego do największego i na odwrót.
Metoda: Zachęć dziecko do nakładania na siebie wiader zaczynając od najmniejszego a końcąc na największym. Następnie niech dziecko wykona ćwiczenie odwrotnie, zacznie od największego i wkłada do niego coraz mniejsze wiadra.
Cel: Ćwiczenie zmysłów - znalezienie kształtu przez dotyk.
Metoda: Umieść wszystkie klocki w największym żółtym wiaderku. Następnie wypowiedz kształt i zachęć dziecko do znalezienia go w wiaderku wyłącznie przez dotyk.
Cel: Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej - układanie piramidy do góry nogami.
Metoda: Zachęć dziecko do układania w stos wszystkich wiader do góry nogami, od najmniejszego do największego. To ćwiczenie kształtuje równowagę i cierpliwość dziecka.
Cel: Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej i poczucia odległości - rzucanie klocków do wiadra.
Metoda: Umieść 5 wiader na podłodze w różnych odległościach. Zachęć dziecko do wrzucania klocków do wiadra.
- Wiek
- 9+