Doradca Rozwoju Dziecka >>
Wybierz właściwe zabawki rozwojowe dla Twojego dziecka.
Pokaż swojemu dziecku jak używać tej zabawki aby mógł się uczyć i bawić w tym samym czasie.
Zabawka, która przez swoje funkcje zachęca dzieci, aby nauczyły się wstawać i chodzić w tym samym czasie gwarantując dobrą zabawę i radość na twarzy pociechy oraz rodzica.
Zabawka składa się z jeździka, trzech kolorowych piłek oraz trzech klocków w kształcie samochodziku, statku i samolotu.
1. Rozwój fizyczny
- zmysły – zabawka ma wyraziste, przyjemne dla oka kolory. Te kontrastowe barwy przyciągają uwagę maluszka, rozwijając jego zmysł wzroku. Rozwija się także zmysł dotyku, poprzez dodatki o różnych kształtach, które dziecko może poznać przez trzymanie ich w rączkach
- motoryka mała – chwytanie klocków i piłek w dłonie rozwijają ruchy precyzyjne dziecka
- motorykę dużą maluch rozwija w czasie wstawania, wchodzenia i pchania jeździka
2. Rozwój poznawczy
- umiejętności logiczne – pokazanie dziecku jak działa dopasowanie kształtów klocków do otworów na nie, dzięki czemu dziecko rozwija swoje logiczne myślenie i uczy się powtarzać ruchy rodzica
- umiejętności językowe - warto uczyć dziecko wymawiania nazw kolorów i pojazdów co skłania do logicznego myślenia a tym samym rozwija zdolności językowe
Użytkowanie zabawki można podzielić ze względu na etapy życia:
Etap 1. 10m. - 24m.
Aktywność1.1
Cel: Trening motoryki małej i dużej–chwytanie i pchanie.
Metoda: Zachęć dziecko do chwytania piłki, grzechotki i akcesoriów zarówno prawą, jak i lewą ręką. Zachęcaj także do pchania chodzika i spacerowania, aby poprawić jego mobilność
Aktywność 1.2
Cel: Trening motoryki dużej i małej- potrząsanie.
Metoda: Zachęć dziecko do potrząsania tamburynem w celu wytworzenia grzechotliwych dźwięków.
Aktywność 1.3
Cel: Szkolenie ze słuchu-wciskanie i słuchanie muzyki.
Metoda: Naciśnij przycisk, aby utworzyć muzykę. Zachęć dziecko do powtórzenia czynności.
Aktywność 1.4
Cel: Trening wizualny-obserwacja siebie w lustrze
Metoda: Pozwól dziecku obserwować swój wizerunek i otoczenie w lustrze.
Aktywność 1.5
Cel: Koordynacja wzrokowo-ruchowa i trening poznawczy–sortowanie kształtów.
Metoda: Zachęć dziecko do sortowania przedmiotów do chodzika.
Aktywność 1.6
Cel: Trening motoryki dużej–upuszczaj i zbieraj piłki.
Metoda: Zachęć dziecko, aby wrzuciło piłkę do dołka i wybrało je z dna dołka. Powtórz czynności i dowiedz się wszystkiego o przyczynie i skutku.
Etap.2 24m. - 36m.
Aktywność 2
Cel: Trening poznawczy–przedmioty do nauki.
Metoda: Naucz dzieci nazw przedmiotów i kolorów oraz zachęć do pokazania ich na zabawce.
- Wiek
- 10-35
- Wymiary
- szer. 81 x wys. 48.5 x dł/gł. 44