Ćwicz umiejętności motoryczne. Wzmocnij zdolność samooceny i pewności siebie.
Graj i ucz się w tym samym czasie! Zamki, rzepy, guziki umożliwiają dzieciom trening samodzielnego ubierania się czy wiązania sznurówek.
Nauka ubierania pomoże wzmocnić umiejętność samo opieki, wyrabia dobre nawyki i rozwija poczucie odpowiedzialności i pewności siebie. Dziecko może ćwiczyć zapinanie, wiązanie krawata i zapinanie guzików. Guziki są w dwóch wielkościach, dziecko może ćwiczyć zapinanie o różnych stopniach trudności. Są również zaprojektowane tak, by ułatwić dziecku ubieranie, wzmacniając jego pewność siebie. Umiejętność ubierania wyrabia ruchy precyzyjne dziecka, poprawia umiejętności motoryczne i koordynację wzrokowo-ruchową.
Dzieci mogą również kreatywnie wykorzystać lalkę w wymyślanych przez siebie zabawach symbolicznych.
Każdy element zabawek K's Kids jest zaprojektowany w taki sposób, aby wspomóc prawidłowy rozwój dzieci. Aby łatwiej było zrozumieć rodzicom, jakie zalety zawierają zabawy z produktami K's Kids, stworzono Trójkąt Umiejętności, który pokazuje czego dziecko potrzebuje dla prawidłowego rozwoju fizycznego, poznawczego oraz społecznego.
Trójkąt Umiejętności to prosty przewodnik dla rodziców, pokazujący jakie umiejętności zdobywa lub rozwija dziecko w czasie zabawy daną zabawką i znajduje się na każdym opakowaniu produktów. Część zabawek jest zaprojektowana z myślą o rozwoju kilku sfer, inne mają za zadanie kształtować ich większą ilość-w zależności od potrzeb i możliwości dzieci znajdujących się na różnych etapach rozwoju.
Jakie umiejętności rozwija Twoje dziecko podczas zabawy z lalką?
Rozwój fizyczny
zmysły - pobudzają ciekawość dziecka i zachęcają je do odkrywania rzeczy znajdujących się dookoła niego. Zabawki stymulujące zmysły są niezwykle ważne we wczesnym okresie rozwoju dziecka
motoryka mała - rozwija precyzyjne i kontrolowane ruchy, wraz z mimiką twarzy, koordynację wzrokowo-ruchową oraz prawidłową artykulację wyrazów
motoryka duża - to ruchy większych mięśni odpowiedzialnych za pracę ramion, nóg, stóp lub całego ciała. Zabawki zachęcają dziecko do kopania, raczkowania, biegania lub skakania
Rozwój poznawczy
umiejętności logiczne - umożliwiają dzieciom łączenie skrawków informacji. Zabawki, takie jak układanki czy klocki, mogą wzmocnić dziecięcą inteligencję, układania w kolejności, koncentracji, argumentacji i rozwiązywania problemów
Rozwój społeczny
emocje - zdrowe dziecko powinno być w stanie wyrażać i kontrolować swoje emocje. Świadomość bycia kochanym i chronionym rozwija jego poczucie bezpieczeństwa. Zabawki, które mogą stać się przyjacielem dziecka i pomóc mu w wyrażaniu uczuć, spełniają bardzo ważną rolę w procesie uczenia się jak efektywnie kontaktować się z innymi, z obopólnym zaufaniem
komunikowanie się - zdolności komunikacyjne pomagają dziecku w wykonywaniu zadań, które wymagają współpracy i ułatwiają pracę w grupie
poczucie własnej wartości - jest kompleksem osiągnięć, które dziecko odbiera od ważnych od siebie ludzi, w szczególności od rodziców i rówieśników. Kiedy dziecko może dokończyć zadanie, jakie stawia przed nim zabawka, jest z siebie zadowolone. Pomaga mu to w budowaniu silniejszego poczucia własnej wartości i lepszej samooceny.
Poniżej przedstawiamy poszczególne etapy rozwijające umiejętności dziecka, w zależności od wieku:
Etap 1 (18-24m)
Cel: Przytulanie i troska.
Metoda: Lalka jest miękka i przyjemna w dotyku, idealna do przytulania. Przytulając tę lalkę dzieci dzieci zyskują poczucie bezpieczeństwa i uczą się kochać i dbać o innych. Lalka jest również świetnym towarzyszem podczas snu.
Cel: Stymulacja zmysłów.
Metoda: Lalka wykonana jest z różnych materiałów. Zachęcaj dziecko do dotykania twardych, miękkich, gładkich czy szorstkich struktur.
Cel: Trening motoryki małej.
Metoda: Dzieci mogą ćwiczyć motorykę małą poprzez zapinanie, odpinanie zamków, rzepów czy guzików.
Cel: Rozpoznawanie części ciała
Metoda: Rodzice mogą nauczyć dzieci części ciała, takich jak oczy, nos, uszy, usta, głowa, ręce nogi i dłonie.
Cel: Wskazywanie części ciała.
Metoda: Zachęć dziecko do wskazania części ciała, którą wypowiesz.
arents guide children to point to the facial feature or body part that they name.
Etap 2 (24-36m)
Cel: Trening motoryki dużej
Metoda: Dzieci ćwiczą motorykę dużą dzięki:
Method: Children can train their fine motor muscles with the following activities:
Cel: Rozpoznawanie płci.
Metoda: Użyj Wayne'a i Julii, aby nauczyć dzieci rozpoznawanie płci oraz różnić między chłopczykami i dziewczynkami.
- Wiek
- 18+
- Wymiary
- szer. 26 x wys. 38 x dł/gł. 5